خبر عملکرد و اجزای سیستم ترمز خودرو

قبل از پرداختن به اجزای سیستم ترمز، ابتدا به بررسی اصول فیزیکی مزیت مکانیکی، هیدرولیک و اصطکاک در فرآیند ترمزگیری میپردازیم. در ادامه به بررسی هر یک از این سیستمها میپردازیم. بر پایه ساماندهی توسعه محصول در صنعت خودروی کشور از حیث توسعه پلتفرم و محصول، از سال آینده ۹ خودروی جدید داخلی به جمع تولیدات خودروسازان داخلی اضافه خواهد شد که ۳ خودرو توسط ایران خودرو تولید و عرضه میشود. ترمزهای دیسکی قدرت بیشتری به چرخها وارد میکنند و قادرند در مسافت کوتاهتری خودرو را از حرکت به حالت سکون درآورند. به علاوه، به واسطهی سهولت چند برابر کردن نیروی پای راننده در این سیستم، میتوان از ترمزهای دیسکی بهجای ترمزهای کاسهای استفاده کرد. اگرچه این سیستم ساده است، اما ایراداتی دارد که سبب شد به مرور زمان استفاده از آن منسوخ شود. از جمله ایرادات اساسی این سیستم احتمال پارگی سیم ترمز و از کار افتادن کلی سیستم ترمز است، به علاوه در این سیستم بر خلاف سیستمهای دیگر نظیر ترمز هیدرولیکی، امکان چند برابر کردن نیروی وارد شده بر پدال وجود ندارد.  ​​.

صدای جیغ از کمپرسور: صدای جیغ از کمپرسور معمولا به دلیل سفتی نامناسب تسمه کولر است. در زمان وقوع هر یک از این حالتها، باید در اسرع وقت به نزدیکترین تعمیرگاه موجود مراجعه کنید.در اینجا به بررسی پنج نشانه خواهیم پرداخت که ممکن است با توجه به آنها بتوان از اتفاقات ناگوار آینده جلوگیری کرد. شل بودن تسمه میتواند باعث سرخوردن تسمه به دور پولی کمپرسور شود و در نتیجه نیرو به درستی از موتور به کمپرسور منتقل نشود. پراید اکنون و پس از گذشت حدود سه دهه از حضورش در بازار کشور، بعد از پیکان یکی دیگر از خودروهای نوستالژی ماست. یکی از مشکلات شایع این است که کولر ماشین بهدرستی کار نمیکند. در سیکل تبرید مبرد با فشاری که کمپرسور به آن وارد میکند از کندانسور و اواپراتور عبور میکند. باور کنید یا نه، هنوز افرادی هستند که دوست دارند به صورت دستی دنده عوض کنند، پدال کلاچ و دسته دنده داشته باشند، و افرادی هم هستند که این کار را با اشتیاق انجام میدهند.

چگونه نرم تعویض دنده خودرو را انجام دهید؟ این نسخه همانند پژو پارس به یک موتور ۱.۸ لیتری مجهز بود که میتوانست قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار را به تولید برساند. کفشکهای تعبیه شده از یک سر به لولا و از سر دیگر به یک پیستون متصلند. در خودروهایی که به سیستم مجهز نیستند، با فشردن شدید پدال ترمز، یک یا چند چرخ خودرو قفل میشود و این امر باعث از دست رفتن کنترل خودرو و سر خودردن آن به جهات غیرقابل پیشبینی میشود. لنتها به مرور زمان و در اثر اصطکاک خورده شده و باید تعویض شوند به همین جهت در خودروهای امروزی یک سنسور ساده درون لنتها تعبیه شده است که با کاهش سطح لنت یک چراغ هشدار روی صفحهی کیلومترشمار روشن میکند. همچنین شیشه عقب آن بهصورت دستی عمل میکند و امکاناتی مانند مهشکن و سیستم هشدار از روی آن حذف شده است. هنگامی که پا روی پدال ترمز میفشارید، نیروی پای شما از طریق یک سیال به ترمزهای تعبیه شده در چرخها منتقل میشود.

مقایسه بنز بدیهی است که نیروی پای شما بسیار کمتر از آن است که بتواند خودرویی با وزن و سرعت بالا را متوقف کند، بنابراین نیاز است این نیرو به طریقی افزایش یابد. در عوض بخش ثابت، حالا در قالب یک مجموعه به نام کالیپر ترمز (Brake Caliper) گرد هم آمده که متشکل از یک تا هشت پیستون فعال شونده با فشار سیال (روغن یا باد) و لنتهای ترمز بازار است. این شرکت، نام آئولوس یی شوئن مکس را به شاین مکس تغییر داده است. در روزهای سرد سال، بخاری فضای گرمی را در کابین به وجود میآورد و در روزهای گرم سال، کولر ماشین به کمک راننده و سرنشینان خودرو میآید. در واقع یک آهنربای همیشگی وظیفه دارد تا میدان مغناطیسی مورد نیاز را چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ ایجاد کند. بزرگترین مزیت سیستم ترمز ضد قفل یا به اختصار این است که به راننده اجازه میدهد در شرایط ترمزگیری شدید بتواند در مسیر دلخواه خودرو را هدایت کند. حالا پس از گذشت چند ماه، ایران خودرو اولین سری این خودرو را به مشتریان خود تحویل داده و در بازار قیمت خورده است. بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلاتی درایر یا خشک کن را نصب میکنند. بنابراین در کولر خودرو مبرد داخل اواپراتور با جذب گرمای اتاق خودرو بخار میشود و باعث میشود تا فضای داخلی اتاق خودرو خنک شود.