دمپر چیست و موارد استفاده دمپرها در سیستم های تهویه مطبوع هیوا صنعت

دریچه های تهویه مطبوع - قلب شهر - مجموعه تخصصی تاسیسات و خدمات - جنس دریچه بازدید کناف استیل، شاملِ فریم و درب دریچه بازدید کناف ،تماماً از ورق استنلس استیل می باشد و به همین علت فریمِ دریچه بازدید کناف استیل نیز در تمام سایزها قابلِ طراحی و ساخت می باشد. هم به شکل پیچ از رو و هم بصورت پیچ از داخل به شکل پیچ مخفی. اگر نوع درب دریچه بازدید کناف وزنه ای باشد از پروفیلی برای ساخت فریم استفاده می شود که مثل “سه پری” به داخل لبه داشته باشد که این لبه باعث ایجاد نشیمن گاهی برای دربِ وزنه ایِ دریچه بازدید کناف گردد. ماهیت و ساختارِ ِ این دریچه بازدید کناف از پی وی سی می باشد.با توجه به شکل پذیری و طرح پذیریِ دریچه بازدید کناف پی وی سی توسط دستگاه سی ان سی به راحتی می توان طرح ها و نقوشِ زیبا و دکوراتیو را بر روی بدنه ی آن ایجاد نمود. دریچه بازدید کناف فنکویل پی وی سی نیز همچون دیگر دریچه ها دارای یک فِریم یا قاب و همچنین بدنه ی دربِ بازشونده می باشد.  ​!

دمپر ضد انفجار اکتیو

دریچه بازدید کناف پلاستیکی دارای یک فریم در حاشیه ی درب و یک دربِ بازشونده در چهارچوبِ داخلیِ خود می باشد. اگر قرار باشد دریچه بازدید کناف بصورتِ “پیچ ازرو” نصب شود باید قبل از مرحله ی رنگ کاری، به تعداد متناسب با ابعاد دریچه بازدید کناف روی نمای فریمِ دریچه بازدید کناف جای پیچ ایجاد کرد، ولی اگر قرارباشد دریچه بازدید کناف بصورت “پیچ ازتو یا پیچ مخفی” نصب شود نیازی به ایجاد جای پیچ روی نمای فریمِ دریچه بازدید کناف نیست و با ایجاد جای پیچ در قسمت داخلیِ فریم دریچه بازدید کناف می توان امکانِ نصب را برای نصاب فراهم آورد. پس از چکاپ لیست سایززده شده و لحاظِ مقادیر بادخور، نوبت به برش و ساخت دریچه بازدید کناف می رسد.اولین مرحله از ساخت دریچه بازدید کناف آلومینیومی، برشِ پروفیل دریچه بازدید کناف آلومینیومی می باشد.در این مرحله ابعاد مدنظر،بوسیله ارّه برقی بصورت ۴۵ درجه “فارسی بُر” شده و بوسیله گوشه های ورقی از پشت بازاویه ی ۹۰ درجه به هم متصل شده و شاکله ی دریچه بازدید کناف تشکیل می شود.این قطعه اصطلاحاً “فِریمِ دریچه بازدید کناف” نامیده می شود در مرحله ی بعد نوبت به ساخت درب دریچه بازدید کناف می رسد که بر اساس ابعادِ حاصله از فریم دریچه بازدید کناف ساخته می شود.ابعاد دربِ دریچه بازدید کناف نیز باید به مقدار خیلی کم(در حد یک تا دو میل) از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه بازدید کناف کوچکتر باشد تا به راحتی در داخل کادرِ فریم دریچه بازدید کناف ،باز و بسته شود.  &; ​​​!

معیارهایی که در بالا ذکر شد نیز باید در انتخاب بین دو سیستم اعمال شود. ماهیت دریچه پلاستیکی از مواد پلیمریِ می باشد که شرکت تهویه فراز با استفاده از موادِ فوق با چگالیِ بالا،سعی در تولید دریچه بازدید کناف پلاستیکی با کیفیت و استاندارد بالا نموده است. لازم به ذکر است انواع دریچه بازدید کناف پلاستیکی در ابعاد استاندارد(۱۵×۱۵ و ۲۰×۲۰ و ۲۵×۲۵ و ۳۰×۳۰ و همچنین ۳۰×۲۰) تولید و عرضه می گردد. دومین آیتم که باید در زمانِ سایز زدن باید مورد توجه قرارگیرد این موضوع می باشد که حتما باید صفربه صفرِ طول و عرضِ حفره ی نصبِ دریچه بازدید کناف را اندازه گرفت و لحاظ کردنِ بادخور را به سازنده دریچه بازدید کناف محول نمود.(لازم به ذکر است سازنده دریچه بازدید کناف بصورتِ استاندارد برای دریچه بازدید کناف بادخور می گذارد). با توجه به استیل بودنِ جنسِ دریچه بازدید کناف در این مکانها،برای لولای درب دریچه بازدید کناف ی که بصورت لولایی ساخته می شود باید از جنس استیل استفاده نمود.

اگر درب دریچه فن کویل بصورت لولایی باشد،باید در یک بُعد ازدرب دریچه فن کویل از لولا استفاده نمود.در واقع درب دریچه فن کویل بوسیله لولا به فریم وصل و توسط قفل زیمنسی، بسته و قفل می شود. درب دریچه بازدید کناف پلاستیکی بصورت چِفتی باز و بسته می شود و بر روی درب حفره ای تعبیه شده که این حفره بوسیله انگشت باعث باز و بسته شدنِ دربِ دریچه بازدید کناف فایر دمپر موتوری – شرکت تهویه سازه شار می گردد. عرض فریم در این نوع دریچه بازدید کناف کاملا اختیاری و بصورتِ سفارشی و در عرض دلخواه ،برش و خم کاری و بصورت چهارچوبه ی قائم الزاویه مونتاژ می گردد.پس از برش و ساخت قاب یا فریمِ دریچه بازدید کناف از ورق آهنی(گالوانیزه یا روغنی)،نوبت به ساخت درب دریچه بازدید کناف می رسد. جنس بدنه آنها از ورقهای فولاد گالوانیزه ساخته میشود و درونشان عایقهای پشم سنگ نسوز قرار میگیرد تا بیشترین میزان جذب نویز را داشته باشند. با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین شرایطِ محیطی، در بعضی جاها امکانِ استفاده از جنس آلومینیوم یا چوب(ام دی اف) برای ساخت دریچه بازدید کناف وجود ندارد. مواردی از قبیل وجود رطوبت در محیط ،استفاده از دریچه بازدید کناف پلاستیکی را بجای استفاده از دریچه بازدید کناف آلومینیومی و چوبی الزام آور می کند.