نخستین گام حذف قرعه‌کشی خودرو برداشته شد


اقتصاد 24– امید کلیباف گفت: برای اولین دوره تحویل سامانه یکپارچه توزیع خودرو برای این 15 طرح فروش، مناقصه گرانی با ظرفیت کمتر از آنچه در آگهی اعلام شده بود وجود داشت و برای فروش آنها قرعه کشی انجام نمی شود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیان می توانند برای خرید این خودروها به مراکز فروش خودروسازان مراجعه و محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه با تولید تدریجی و روزافزون خودرو، سایر طرح ها برای فروش خودرو از قرعه کشی خارج می شود، گفت: سامانه یکپارچه توزیع خودرو نقش اساسی در کاهش التهاب بازار خودرو و حذف واسطه ها داشته است. در گذشته حدود 11 میلیون نفر در قبال عرضه 4000 خودرو توسط یکی از خودروسازان در قرعه کشی ثبت نام می کردند در حالی که چهار میلیون نفر 176000 خودرو را در سامانه یکپارچه توزیع خودرو ثبت نام می کردند. این نشان می دهد که سیستم یکپارچه توزیع خودرو توانسته بازار را با موفقیت تنظیم کند.


بیشتر بخوانید: آیا رزرو کنندگان قرعه کشی خودرو هزینه بیشتری پرداخت کردند؟


فروش پنج محصول گروه خودروسازی سایپا به صورت پیش فروش یک ساله و چهار محصول به صورت مشارکت پیش فروش در تولید، از امروز (پنجشنبه) و محصولات ایرانی خودرو و سایر خودروسازان از هفته آینده عرضه خواهند شد.

لازم به ذکر است که این مقام مسئول پیش از این تاکید کرده بود: وزیر صنعت، معدن و تجارت با وعده لغو قرعه کشی روی کار آمد; بنابراین فرآیند قرعه کشی خودرو را حذف کنید سیاست وزارت صمت تعریف شده است. با افزایش تولید خودرو تا پایان شهریور 50 درصد سایر مدل ها از مرحله قرعه کشی حذف می شود. تا پایان سال تمامی خودروها بدون قرعه کشی قابل واگذاری هستند.

کالیباف گفت: لحظه قابل توجه این است که به دلیل فشار کمتر تقاضا به برخی خودروها و بیشتر شدن برخی خودروها، خودروهایی با پیشنهاد کمتر و خودروهای با تقاضای بیشتر از قرعه کشی حذف خواهند شد. یکمی بعد.؛ اما این بدان معنا نیست که وزارت صمت به بستن قرعه کشی ادامه نخواهد داد. مدت زمان لازم برای تسویه بخت آزمایی برای خودروهای پرتقاضا بیشتر خواهد بود. تا پایان سال جاری یا حداکثر تا پایان سال آینده (برای محبوب ترین مدل های خودرو) می توانیم خودروها را بدون قرعه کشی ارائه دهیم.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان به تدریج و بدون قرعه کشی عرضه می کنند اما فروش و توزیع قطعا از طریق سامانه یکپارچه صورت می گیرد و سامانه یکپارچه به عنوان رگولاتوری خودرو غیرفعال نمی شود. بازار.”

لیست خودروهایی که بدون قرعه کشی به فروش می رسند به شرح زیر است:

لاتاری خودرو را حذف کنید

منبع: ايسنا