کلانتر ویلانووا از ارائه دهنده تست ویروس کرونا در استان به دلیل ارتباط ادعایی با چین استفاده نخواهد کرد



کلانتر شهرستان لس آنجلس، الکس ویلانووا، دوشنبه گفت که اداره او دیگر از ارائه دهنده تست ویروس کرونا در این شهرستان به دلیل نگرانی در مورد روابط ادعایی این شرکت با دولت چین استفاده نخواهد کرد.

ویلانووا در نامه ای به هیئت ناظران گفت که FBI هفته گذشته با او تماس گرفت و یک جلسه توجیهی یک روز پس از روز شکرگزاری برگزار کرد تا در مورد “خطرات جدی مربوط به اجازه دادن به Fulgent برای انجام آزمایش کووید-19” از کارمندان استان بحث کند. .

ویلانووا گفت که داده‌های DNA به‌دست‌آمده «تضمین نمی‌شود که از دست دولت‌های خارجی در امان باشند» و FBI توصیه کرده است که این اطلاعات احتمالاً با چین به اشتراک گذاشته می‌شود. او در نامه گفت که Fulgent Genetics “پیوندهای قوی” با شرکت های چینی فناوری و ژنومیک دارد، اما او توضیح بیشتری در مورد اینکه این پیوندها چیست.

ویلانووا گفت که در یک جلسه توجیهی در دفتر لس آنجلس اف‌بی‌آی با وکیل ارشد و مدیر اجرایی منطقه شرکت کرده است. سخنگوی FBI وقتی از او خواسته شد آنچه را که در جلسه مورد بحث قرار گرفته است تأیید کند، از اظهار نظر خودداری کرد.

شیلا کوئل، ناظر کانتی لس آنجلس، گفت که از طریق پیامک به جلسه توجیهی دعوت شده بود، اما نتوانست در آن شرکت کند زیرا برای روز شکرگزاری خارج از شهر بود.

او می‌گوید: «از آنچه که در مورد جلسه توجیهی شنیدم، هیچ مدرکی وجود نداشت که نشان دهد فولگنت چیزی را نقض کرده یا رابطه‌ای با دولت چین داشته است که برای اطلاعاتی که ممکن است در نمونه‌هایی که در حال آزمایش هستند وجود داشته باشد، مضر باشد.» گفت.گفت.

مشخص نیست که آیا FBI با سایر آژانس های فدرال، ایالتی یا محلی که از Fulgent استفاده می کنند ملاقات کرده است یا خیر.

کوئل گفت: “ما هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد آنها با کسی غیر از ما ملاقات کرده اند.”

این شهرستان روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، قرارداد این شهرستان با Fulgent افشای داده های جمع آوری شده بدون رضایت کتبی شهرستان را ممنوع می کند و شرکت را ملزم می کند که داده ها را در قاره ایالات متحده ذخیره و پردازش کند.

در بیانیه آمده است که آژانس‌های فدرال، از جمله وزارت امنیت داخلی، نیز قراردادی با Fulgent دارند که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده، مورد تایید کالج آسیب‌شناسان آمریکایی و دارای مجوز از وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تمپل است.

در بیانیه استانی آمده است: «اگر یک تهدید معتبر تأیید شود، یا اگر دولت فدرال اقداماتی را برای لغو گواهی‌نامه انجام دهد، ما فوراً برای جلوگیری از سوء استفاده از داده‌های کارکنان اقدام خواهیم کرد».

در ماه مارس، Fulgent گفت که با مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری ها قرارداد بسته است تا توالی ژنومی نمونه های مثبت تصادفی را ارائه دهد.

ویلانووا در نامه خود گفت که فولگنت “هیچ تلاشی برای پنهان کردن اینکه آنها از اطلاعات ژنتیکی به دست آمده در مطالعات آینده استفاده خواهند کرد” انجام نمی دهد.

عقد قرارداد بدون مناقصه با Fulgent Genetics و اعطای مجوز به آنها برای به دست آوردن داده های DNA به دست آمده از آزمایش اجباری COVID-19، برای اهداف نامعلوم، باعث از بین رفتن اعتماد کامل کارکنان من در کل این فرآیند تحت دستور منطقه شده است.” نوشت. .

کارمندان شهرستان موظفند وضعیت واکسیناسیون خود را در Fulgent ثبت کنند و کسانی که واکسینه نشده اند باید آزمایشات منظم را انجام دهند.

انجمن حرفه ای کلانتر لس آنجلس، اتحادیه ای متشکل از 1850 عضو، شکایتی را در رابطه با مجوز ثبت خود تنظیم کرده است و گفته است که اعضای آن مجبور هستند اطلاعات محرمانه پرسنل پزشکی و حافظ صلح را تحویل دهند.

ویلانووا گفت که اداره کلانتر از سیستم ثبت نام خود استفاده می کند و با شرکت های آزمایشی که با Fulgent مرتبط نیستند کار خواهد کرد.

ناظر جانیس هان روز دوشنبه گفت که ویلانووا باید بر اجرای دستور واکسیناسیون برای کارمندان شهرستان تمرکز کند.

او در بیانیه‌ای گفت: «ای کاش کلانتر افسران خود را به جای نگرانی در مورد نحوه آزمایش افراد واکسینه نشده، واکسینه می‌کرد.

ویلانووا به طور چشمگیری ادعا کرده است که این مأموریت باعث مهاجرت دسته جمعی کارگران می شود. در اوایل این ماه، حدود 53 درصد از 16070 کارمند کلانتر که هر دو به عنوان غیرنظامی سوگند یاد کرده بودند، حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده بودند.